Χάρης Μαμουλάκης: «Η ανάταξη του σιδηροδρόμου πρέπει να γίνει με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών».
Στη Βουλή έφερε για μια ακόμη φορά το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.
Ο Χάρης Μαμουλάκης, κάνοντας αναφορά στις ζημιές που έχει υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023 που έπληξαν την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας και οδήγησαν στο θάνατο 17 συνανθρώπους μας, επεσήμανε ότι «Ο έγκαιρος σχεδιασμός και η υλοποίηση της ανάταξης του σιδηροδρόμου είναι επιτακτική ανάγκη και φυσικά, πρέπει να γίνει με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών».
Επεσήμανε επίσης το σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η υπόβαση του δικτύου των σιδηροδρόμων, όπου στην πλειονότητά του αναφέρεται σε ασβεστόλιθο – κάτι απαγορευμένο στην ΕΕ – τονίζοντας την αναγκαιότητα να ξεκινήσει από αυτό το σημείο η όποια διαδικασία ανάταξης.
Μιλώντας ειδικότερα για τη σχεδιαζόμενη χρηματοδότηση από πόρους του Ταμείου Ανθεκτικότητας & Ανάκαμψης, γεγονός που συνεπάγεται την υποχρέωση ολοκλήρωσης του έργου έως την 31η Δεκεμβρίου 2025, ο Χάρης Μαμουλάκης ο Χάρης Μαμουλάκης ζήτησε ενημέρωση σχετικά με ποιον κωδικό του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Ταμείου Ανάκαμψης έχει γίνει η ένταξη του έργου της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και ποια στοιχεία έχουν ληφθεί υπόψιν προκειμένου για τον καθορισμό του ποσού των 185 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του δικτύου.
Ζήτησε ενημέρωση για το πώς σχεδιάζεται η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, ποιες μελέτες θα πρέπει να διενεργηθούν κι αν αυτές αφορούν όλη την έκταση του δικτύου, καθώς και αν θα ενταχθούν αυτά τα έργα στις fast track διαδικασίες. Επίσης, ζήτησε να γίνει γνωστό ποιες υπηρεσίες, φορείς, εταιρείες κ.α. θα πρέπει να συνεργαστούν για τα έργα, αν υφίσταται διάγραμμα ροής επικοινωνίας μεταξύ τους, αλλά και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής ανόδου και καθόδου στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ζήτησε τέλος ενημέρωση σχετικά με το ποιο είναι το συνολικό κόστος πλήρους ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και ποια πρόσθετα μέτρα σχεδιάζονται για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών όταν θα τεθεί σε λειτουργία ο σιδηρόδρομος.